Kdo opravdu přemýšlí, musí se rozhodnout pro nás

Kdo opravdu přemýšlí, musí se rozhodnout pro nás

Lidé jsou přesvědčeni o své racionalitě. Většina z nás si myslí, že má své myšlení a rozhodování dokonale pod kontrolou. Jenže s lidským myšlením je to daleko složitější, což dokazuje i studie neurovědců Caramera a Loewensteina, která tvrdí, že mysl je tvořena dvojspřežím složeným z poníka a slona. Přitom tím obrovským slonem jsou záhadné emoce v nás a pomyslný poník poznání tvoří jen malou část celkového rozhodovacího procesu.

Na tomto principu jsou pak stavěny téměř všechny marketingové strategie, které se vám snaží budovat podprahové vztahy ke značkám a přehlušovat klasické argumenty. Své o tom ví i Petr Neumann, šéf marketingu společnosti Alcaplast, která už déle než patnáct let vede souboj o zákazníky v oblasti předstěnových WC modulů se zahraničními konkurenty. „Pokud by zákazníci jednali čistě podle argumentů, musí zákonitě sáhnout po našem řešení. Ale mnohdy mají pocit, že dražší znamená automaticky lepší. Nebo se nechají zviklat řemeslníkem, který je ale často motivovaný i jiným zájmem než nabídnout nejlepší možné řešení,“ říká s úsměvem. I proto teď společnost přichází s kampaní „Přemýšlej“, jež se snaží představit argumenty, proč sáhnout právě po tuzemském WC modulu.

Hodně hlavy, trochu emocí

Jaké jsou tyhle argumenty? Kvalita podložená více než 15 lety intenzivního vývoje v Břeclavi. Záruka 15 let a garance dostupnosti veškerých komponentů a náhradních dílů, 100% kompatibilita tlačítek se všemi WC moduly ALCA, tedy možnost kdykoliv změnit design tlačítka, a především cena, která je nižší, než je u kvalitativně srovnatelné konkurence běžné.

Tohle jsou racionální argumenty, které když si dáte na papír, nikdo z naší konkurence nemůže nabídnout. Vedle toho jsou to pak ještě měkčí plusy. Typicky to, že máme celý vývoj a výrobu pod jednou střechou. Nejsme závislí na dodávkách z Číny, Indie, drtivou většinu komponentů vymyslíme, vyrobíme a smontujeme přímo u nás v Břeclavi. Díky tomu nevozíme prázdné kamiony a snižujeme uhlíkovou stopu na minimum. A pak je tu jistý patriotismus, který zvlášť letos rezonuje ve všech oblastech našeho života. Snažíme se trávit dovolenou v Čechách, upřednostnit lokální potraviny, podpořit místní zemědělce i řemeslníky nebo sáhnout po českém produktu. Tady už i my trochu zapojujeme emoce, ale racionální argumenty jsou pro nás zásadní,“ vysvětluje Petr Neumann.

Šest velkých vylepšení

Zatímco v oblasti žlabů či sifonů je Alcaplast zejména v regionu střední a východní Evropy nezpochybnitelnou jedničkou na trhu, v segmentu WC modulů má konkurence zatím trochu náskok. To chce břeclavská firma, jejíž majitelé byli v minulém roce vyhlášeni Podnikateli roku v České republice, změnit novým modulem. Po šestnácti letech od začátku výroby WC modulů v Břeclavi přichází s takzvaným „modulem 3.0“, který oproti verzi uváděné na trh před čtyřmi lety přináší hned šest podstatných vylepšení.

Prvním z vylepšení je jednodušší připojení na vodovodní řad díky jednodílnému roháčku Schell a novému tvaru nádržky. Nově tak není nutné zasekávat přívodní trubky do zdi a montáž je mimořádně jednoduchá. Druhým jsou otvory v rámu, které umožňují pohodlnou montáž pro sádrokartonové konstrukce. I třetí benefit se týká samotné montáže. Závitové tyče nově obsahují drážku pro rychlejší uchycení WC mísy. Novinkou jsou také opěrky do zdi, které nabízejí možnost dodatečného nastavení optimální polohy z přední části rámu pomocí imbusového klíče. Dá se tak měnit výška. O velké zvýšení uživatelského komfortu se starají nové závěsy nádržky s dvoukomponentní izolací, jež tlumí vibrace mezi nádržkou a rámem. A také univerzální možnosti instalace, kdy nové konstrukční řešení umožňuje vyklopení nádržky dopředu. „Obava z toho, že budu muset kvůli zabudovaném WC modulu někdy znovu vrtat do stěny nebo kupovat nové obklady, může být limitem v uvažování zákazníků. Nic takového nehrozí, protože modul se servisuje přes otvor ovládacího tlačítka,“ vysvětluje Petr Neumann.

Po dobu kampaně je navíc k WC modulům poskytován také dávkovač WC tablet zdarma přímo do nádržky, jenž lze použít pro všechny dostupné WC tablety na trhu. I ten je, jak je pro Alcaplast typické, kompatibilní i s předchozími předstěnovými instalačními systémy ALCA. „Budu tvrdit, že v racionálních argumentech už nedokážeme nic udělat. Je to kvalitní, promyšlený a léty prověřený systém, nabízíme 15letou záruku, garanci dostupnosti všech náhradních dílů po dobu 25 let. Přinášíme další inovace a vylepšení oproti předchozím modelům, přitom cenově se stále držíme ze srovnatelných konkurentů na nejpřijatelnější úrovni. Teď věříme, že prostřednictvím kampaně přineseme i emoce a získáme i zákazníky, kteří nás dosud nevyzkoušeli,“ uzavírá Petr Neumann ze společnosti, která se za 22 let vypracovala ve středoevropského leadera v sanitární technice.